ЗАВДАННЯ, ЗМІСТ І НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
ЗАВДАННЯ, ЗМІСТ І НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
МИЛЯТИЧІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ
Здатність до самоврядування в суспільстві не є природженою.
Це наслідок звички та тривалої підготовки...
Т.Джефферсон
Демократичному суспільству потрібна людина, яка живе та діє за демокра-тичними принципами:
- політичної свободи ;
- рівноправності громадян та їхніх об'єднань ;
- свободи вибору;
- прийняття рішень демократичною більшістю і з дотриманням прав меншості.
Важливу роль у підготовці людини, що відповідає вимогам ХХІ століття, людини, яка здатна здійснювати зміни, вирішувати як щоденні, так і масштабні завдання, що мають забезпечити не лише виживання, але і прогрес нації, відіграє учнівське самоврядування. На розвиток молодого покоління впливає чинник вибору між двома моделями життя: пасивного (коли за людину хтось робить вибір і приймає рішення) й активного (коли людина свідомо вирішує, як їй жити і діяти). Вибравши першу модель життя, молоді люди ростуть пасивними, а це втрати для суспільства загалом. Сучасному суспільству потрібні енергійні, ініціативні люди, які володіють якостями лідера, здатні організувати діяльність. У зв’язку з цим виникає необхідність у підготовці таких людей зі школи.
Учнівське самоврядування Милятичівського ліцею – це спосіб організації життя учнівського колективу, залучення учнів до планування, організації контролю та підведення підсумків їх навчальної, трудової, суспільно – громадської діяльності.
НАШ ДЕВІЗ:
Самі розробляємо,
Самі виконуємо,
Самі відповідаємо,
Думаємо, плануємо,
пропонуємо, організовуємо!
Діяльність самоврядування Милятичівського ліцею організована таким чином, що народжена ініціатива має форму ідей і прагнень, спроб діяти. Вона розвивається, а не пригнічується дорослими. У закладі панує атмосфера, у якій культивується дитяча активність, партнерство. Учнівське самоврядування виконує функції внутрішньої самоорганізації учнів ліцею. Учні готуються до свідомої активної участі в суспільному житті держави , до самостійної адаптації в умовах швидких змін суспільного життя та на практиці засвоюють свої права та обов'язки. Самоврядуванння – не ціль , а засіб виховання . У самоврядуванні головне – це діяльність, спрямована на удосконалення життя колективу. Участь учнів у самоврядуванні сприяє виробленню в них організаторських навичок, потреб у суспільно корисній діяльності, участі в демократичному процесі. Самоврядування сприяє виробленню в учнів почуття господаря ліцею, класу , вміння співпрацювати на принципах рівноправності, гласності, демократизму. Структура моделі досить проста, тому що практика підказує: чим важча структура , більше комітетів - тим гірше працює самоврядування .
Напрямки діяльності секторів:
Шкільний дім
Основні напрямки роботи:
- боротьба з пропусками уроків, спізненнями, порушниками дисципліни на уроках;
- контроль за успішністю учнів;
- організація взаємодопомоги в навчанні;
- контроль за станом учнівських щоденників;
- організація та контроль за чергуванням у школі;
- попередження правопорушень серед учнів ;
- правова освіта (вивчення правил для учнів , статуту школи , документів про самоврядування , кримінального кодексу, інших правових документів ; організація зустрічей з юристами та правоохоронцями ).
Дивосвіт
Основні напрямки роботи:
- залучення учнів до художньої самодіяльності;
- координація діяльності із закладами культури села та району;
- проведення масових культурних заходів ( вечорів , дискотек , оглядів , фестивалів, концертів ).
Юні лицарі
Напрямки роботи :
- залучення учнів школи до спортивних занять ;
- організація роботи спортивних гуртків ;
- проведення спортивних ігор на перервах та після уроків;
- організація спортивно- масових заходів .
Спадкоємці
Напрямки роботи :
- залучення учнів до практичних справ формування нашої державності;
- організація роботи краєзнавчих гуртків ;
- організація заходів, спрямованих на виховання любові до рідної землі, свого народу, рідного краю.
Зелена планета
Напрями роботи:
- організація акцій, операцій по боротьбі за чистоту довкілля;
- проведення загальношкільних заходів, конкурсів на екологічну тематику;
- озеленення класних кімнат, території школи.
Інформаційний центр
Напрямки роботи :
- випуск шкільної газети ;
- проведення конкурсів класних стінгазет ;
- робота з постійними дописувачами газети ;
- проведення робочих лінійок та радіолінійок.
Оскільки учнівське самоврядування – це принцип організації життя учнівського колективу, потрібно, щоб його органи функціонували не час від часу, а щодня, щогодини, щохвилини і, звичайно, в межах, доступних учням, їхньому віку та знанням. Така діяльність органів шкільного самоврядування сприяє згуртованню дитячого колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації учнів, ефективнішому входженню в доросле життя .
Учнівське самоврядування є організацією, яка складається з людей, створена людьми і для людей.
Отже, самоврядування, з одного боку, виконує функції внутрішньої самоорганізації учнів школи, а з іншого – має вигляд моделі майбутньої поведінки громадян України в умовах відкритого суспільства.
КОДЕКС ЧЕСТІ ШКОЛЯРА
Ми, вільні та рівні у своїх правах члени педагогічного колективу, учні та їхні батьки, заявляємо про створення шкільної громади, пріоритетною задачею якої є створення умов для творчого розвитку кожного.
І. У своєму повсякденному житті, дома й у шкільній громаді ми прагнемо:
* Поважати гідність особистості кожного;
* Бути терплячими;
* Бути ввічливими;
* Бути щедрими;
* Берегти та збільшувати шкільні традиції;
* Бути вірними шкільному братерству.
ІІ. Засуджується й не приймається шкільною громадою:
* Паління, наркотики й алкоголь;
* Лихослів'я;
* Азартні ігри;
* Запізнення й прогули;
* Неділовий стиль одягу на навчальних заняттях.
ПРАВИЛА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
1. Сміливіше вносити свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.
3. Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.
4. Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.
5. Чітко втямиш – краще зробиш.
6. Погодився легко – не означає, що сприйняв глибоко.
7. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватись.
8. Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.
9. Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.
10. Усяке діло вінчає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти виправлятись.
11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
12. Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхів виконання рішень.
13. Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
14. Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Перевіряючи допомагай.
Дозволяється:
• Надихати на справи.
• Підтримувати будь-яке починання.
• Поважати думку інших.
• Довіряти і не поспішати.
• Переконувати і бути впевненим у правоті.
• Дивитись на проблеми з точки зору товаришів.
• Радити, але не нав’язувати.
• Надихати, а не пригнічувати.
• Підтримувати, а не критикувати.
• Поважати, але в жодному разі не принижувати.
• Не вимагати від інших того, чого не вимагаєш від себе.
• Справу робити, а не керувати.
• Створити гарну репутацію своїм товаришам
• Визнавати свою неправоту швидко і рішуче.
• Не звинувачуй ні в чому інших.
• Не сперечатись – супереч – не кращий спосіб з’ясування стосунків.
• Поважати думку інших.
Боятися не діла, а бездіяльності та байдужості.
В результаті роботи:
- Спілкування з педагогами та органами місцевої влади
- Одержання знань і навичок самостійної роботи та корисної інформації
- Професіоналізм
- Вирішення важливих питань