A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Милятичівський ліцей Солонківської сільської ради
Ми шануємо минуле і відкриваємо майбутнє!

ЗАВДАННЯ, ЗМІСТ І НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Дата: 29.09.2024 13:18
Кількість переглядів: 66

ЗАВДАННЯ, ЗМІСТ І НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОГО  САМОВРЯДУВАННЯ

МИЛЯТИЧІВСЬКОГО  ЛІЦЕЮ

                                       

                                           Здатність до самоврядування   в  суспільстві не є природженою.

                                           Це наслідок звички та тривалої  підготовки...                                      

                                                                                        Т.Джефферсон

 Демократичному суспільству потрібна людина, яка живе та діє за демокра-тичними принципами:

 - політичної свободи ;

 -  рівноправності громадян та їхніх об'єднань ;

  - свободи вибору;                                                                                                                                 

  - прийняття рішень демократичною більшістю і з дотриманням прав меншості.                                                                                                                                  

      Важливу роль у підготовці людини, що відповідає вимогам ХХІ століття, людини, яка здатна здійснювати зміни, вирішувати як щоденні, так і масштабні завдання, що мають забезпечити не лише виживання, але і прогрес нації, відіграє учнівське самоврядування. На розвиток молодого покоління впливає чинник вибору між двома моделями життя: пасивного (коли за людину хтось робить вибір і приймає рішення) й активного (коли людина свідомо вирішує, як їй жити і діяти). Вибравши першу модель життя, молоді люди ростуть пасивними, а це втрати для суспільства загалом. Сучасному суспільству потрібні енергійні, ініціативні люди, які володіють якостями лідера, здатні організувати діяльність. У зв’язку з цим виникає необхідність у підготовці таких людей зі школи.                                 

   Учнівське самоврядування Милятичівського ліцею  – це спосіб організації життя учнівського колективу, залучення учнів до планування, організації контролю та підведення підсумків їх навчальної, трудової, суспільно – громадської діяльності.

 

НАШ ДЕВІЗ: 

Самі   розробляємо,

Самі виконуємо,

Самі відповідаємо,

 Думаємо,  плануємо,

пропонуємо,  організовуємо!                                                                                                                             

     Діяльність самоврядування Милятичівського ліцею організована таким чином, що народжена ініціатива має форму ідей і прагнень, спроб діяти. Вона  розвивається, а не пригнічується дорослими. У закладі панує атмосфера, у якій культивується дитяча активність, партнерство. Учнівське самоврядування виконує функції внутрішньої самоорганізації учнів ліцею. Учні готуються до свідомої активної участі в суспільному житті держави , до самостійної адаптації в умовах швидких змін суспільного життя та на практиці засвоюють свої права та обов'язки. Самоврядуванння – не ціль , а засіб виховання . У самоврядуванні головне – це діяльність, спрямована на удосконалення життя колективу. Участь учнів у самоврядуванні сприяє виробленню в них організаторських навичок, потреб у суспільно  корисній діяльності, участі в демократичному процесі. Самоврядування сприяє виробленню в учнів почуття господаря ліцею, класу , вміння співпрацювати на принципах рівноправності, гласності, демократизму. Структура моделі досить проста, тому що практика підказує: чим важча структура , більше комітетів - тим гірше працює самоврядування .

    Напрямки діяльності секторів:

Шкільний дім                                                                                                  

Основні напрямки роботи:

  • боротьба з пропусками уроків, спізненнями, порушниками дисципліни на уроках;
  • контроль за успішністю учнів;
  • організація взаємодопомоги в навчанні;
  • контроль за станом учнівських щоденників;    
  • організація та контроль за чергуванням у школі;                                                                                                  
  •  попередження правопорушень серед учнів ;                                                           
  •  правова освіта (вивчення правил для учнів , статуту школи , документів про самоврядування , кримінального кодексу, інших правових документів ;                  організація зустрічей з юристами та правоохоронцями ).

Дивосвіт                                                                                                                              

  Основні напрямки роботи:

  • залучення учнів до художньої самодіяльності;
  • координація діяльності із закладами культури села та району;
  • проведення масових культурних заходів ( вечорів , дискотек , оглядів , фестивалів, концертів ).

Юні лицарі                                                                                                                                   

   Напрямки роботи :

  •  залучення учнів школи до спортивних занять ;
  • організація роботи спортивних гуртків ;
  • проведення спортивних ігор на перервах та після уроків;    
  • організація спортивно- масових заходів .

Спадкоємці                                                                                                                  

  Напрямки роботи :

  •  залучення учнів до практичних справ формування нашої державності;
  • організація роботи краєзнавчих  гуртків ;
  • організація заходів, спрямованих на виховання любові до рідної землі, свого народу, рідного краю.

Зелена планета                                                                                             

Напрями роботи:                                                         

  • організація акцій, операцій по боротьбі за чистоту довкілля;  
  •  проведення  загальношкільних заходів, конкурсів на екологічну тематику;     
  •  озеленення класних кімнат, території школи.                                                                                                                                                

Інформаційний центр                                                                                                  

Напрямки роботи :

  • випуск шкільної газети ;
  • проведення конкурсів класних стінгазет ;
  • робота з постійними дописувачами газети ;
  • проведення робочих лінійок та радіолінійок.

Оскільки учнівське самоврядування – це принцип організації життя учнівського колективу, потрібно, щоб його органи функціонували не час від часу, а щодня, щогодини, щохвилини і, звичайно, в межах, доступних учням, їхньому віку та знанням. Така діяльність органів шкільного самоврядування сприяє згуртованню дитячого колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації учнів, ефективнішому входженню в доросле життя .

     Учнівське самоврядування є організацією, яка складається з людей, створена людьми і для людей.

      Отже, самоврядування, з одного боку, виконує функції внутрішньої самоорганізації учнів школи, а з іншого – має вигляд моделі майбутньої поведінки громадян України в умовах відкритого суспільства.

 

КОДЕКС ЧЕСТІ ШКОЛЯРА

 

Ми, вільні та рівні у своїх правах члени педагогічного колективу, учні та їхні батьки, заявляємо про створення шкільної громади, пріоритетною задачею якої є створення умов для творчого розвитку кожного.

 

І. У своєму повсякденному житті, дома й у шкільній громаді ми прагнемо:

* Поважати гідність особистості кожного;

* Бути терплячими;

* Бути ввічливими;

* Бути щедрими;

* Берегти та збільшувати шкільні традиції;

* Бути вірними шкільному братерству.

ІІ. Засуджується й не приймається шкільною громадою:

* Паління, наркотики й алкоголь;

* Лихослів'я;

* Азартні ігри;

* Запізнення й прогули;

* Неділовий стиль одягу на навчальних заняттях.

 

       ПРАВИЛА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

1. Сміливіше вносити  свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.

2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.

3. Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.

4. Часу не марнуй, пропозиції  внось  коротко і ясно.

5. Чітко втямиш – краще зробиш.

6. Погодився легко – не означає, що сприйняв глибоко.

7. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватись.

8. Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.

9. Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.

10. Усяке діло вінчає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти виправлятись.

11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.

12. Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхів виконання рішень.

13. Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.

14. Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Перевіряючи допомагай.

 

Дозволяється:

• Надихати на справи.

• Підтримувати будь-яке починання.

• Поважати думку інших.

• Довіряти і не поспішати.

• Переконувати і бути впевненим у правоті.

• Дивитись на проблеми з точки зору товаришів.

• Радити, але не нав’язувати.

• Надихати, а не пригнічувати.

• Підтримувати, а не критикувати.

• Поважати, але в жодному разі не принижувати.

• Не вимагати від інших того, чого не вимагаєш від себе.

• Справу робити, а не керувати.

• Створити гарну репутацію своїм товаришам

• Визнавати свою неправоту швидко і рішуче.

• Не звинувачуй ні в чому інших.

• Не сперечатись – супереч – не кращий спосіб з’ясування стосунків.

• Поважати думку інших.

Боятися не діла, а бездіяльності та байдужості.

В результаті роботи:

- Спілкування з педагогами та органами місцевої влади

- Одержання знань і навичок самостійної роботи та корисної інформації

- Професіоналізм

- Вирішення важливих питань

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень